To były szalenie emocjonujące tygodnie – bardzo się niepokoiliśmy, czy pandemia nie pomiesza nam szyków i nie zniechęci potencjalnych uczestników do czynnego udziału w konkursie.

Ale wygraliśmy z wirusem przynajmniej na tym froncie :)

 

Nadeszło 45 prac, z czego 40 spełniło wszystkie wymogi formalne i mogło zostać poddane pod ocenę komisji konkursowej. To również było wyzwanie – ze względu na obowiązujący w kraju zakaz organizowania spotkań w związku z pandemią Covid-19, komisja musiała zostać zwołana w trybie online i obradować za pośrednictwem platformy Webex. Łatwiej i przyjemniej obradowałoby się z pewnością w trybie rzeczywistym, ale nie zmienia to faktu, że komisja się spotkała, prace zostały wybrane zgodnie z założeniami regulaminu konkursu i wreszcie możemy przestawić laureatów.

 

Przypomnijmy: celem konkursu „Oto jest Księże Małe”, realizowanego z okazji 25-lecia Spółdzielni Mieszkaniowej „Księże Małe”, było wyłonienie 10 projektów pocztówek promujących osiedle.

Jury brało pod uwagę następujące kryteria:

  • trafność doboru tematu pracy
  •  jakość wykonania
  •  pomysłowość
  •  ilość i jakość informacji

 

Decyzją Komisji przyznano I, II, III miejsce oraz 7 wyróżnień:

I miejsce     Mateusz Drygas (nagroda w wysokości 1000 zł):

II miejsce    Berenika Wojciechowska (nagroda w wysokości 500 zł)

III miejsce  Kamil Gałczyński (nagroda w wysokości 250 zł):

 

wyróżnienia (wydrukowanie pracy w formie pocztówki):

Małgorzata Gawlik, Joanna Opalska-Brzecka, Feliks Marciniak, Magdalena Bacińska, Magdalena Pierucka, Agnieszka Klausek, Antoni Szczukiewicz.

 

Z uzasadnień komisji:

„Mateusz Drygas: pasuje zarówno do ramki na ścianie, jak i do wysłania do cioci, która lubi kwiaty.”

„Berenika Wojciechowska: idealne wklejenie modernistycznej zabudowy w osobliwy i rozpoznawalny element osiedla – wiszące pranie."

„Kamil Gałczyński: świetny pomysł i wykonanie. Widać wykształcenie artystyczne. Praca nawiązuje do rozpowszechnionego na terenie Wrocławia wizerunku Krasnala. Dobry pomysł, aby i na naszym osiedlu zagościł krasnal.”

„Magdalena Pierucka: interesujące rozwiązanie graficzne – połączenie architektury z elementami przyrody; śmiałe operowanie kontrastem – połączenie „brutalizmu” z subtelnością; niekonwencjonalne podejście do tematu.”

„Joanna Opalska-Brzecka: prostota i zarazem celność przekazu – wizja osiedla jako przyjaznego do życia; odważna syntetyczna interpretacja; ciekawe rozwiązanie graficzne; promowanie aktywności fizycznych.”

„Małgorzata Gawlik: zgrabne połączenie fotografii i malarstwa; wprowadzenie rajskich motywów do przestrzeni kojarzonej z „szarą rzeczywistością”; osadzenie życia miejskiego w kontekście środowiska naturalnego; jakość.”

 

Chcemy podziękować wszystkim, którzy wzięli udział w konkursie – liczba zgłoszonych prac i ich poziom bardzo utrudniły pracę komisji, która do ścisłego finału mogła zakwalifikować jedynie 10 projektów; wśród niezakwalifikowanych znajduje się jeszcze wiele takich, które również przykuły uwagę Jurorów.

 

Uczestnikom bardzo gratulujemy!

 

PRZEDSTAWIAMY PRACE NAGRODZONE I WYRÓŻNIONE:

                 

Zgodnie z regulaminem laureaci zostaną powiadomieni telefonicznie/emailowo o wygranej i sposobie odebrania nagrody.

 

REGULAMIN [link do pdfa]

ANEKS DO REGULAMINU [link do pdfa]

ANEKS NR 2 [link do pdfa]

 

 

 

Szanowni Państwo – Członkowie Spółdzielni Mieszkaniowej „Księże Małe”,

w poprzednich latach zwykle pod koniec maja zarząd podejmował uchwały o zwołaniu corocznego Walnego Zgromadzenia i zawiadamiał o terminie i porządku obrad. W obecnej sytuacji, w dobie epidemii i licznych ograniczeń (w szczególności zakazu wszelkich zgromadzeń powyżej 50 osób) oraz obowiązku dystansowania społecznego zarząd Spółdzielni zmuszony jest wstrzymać się z wyznaczeniem konkretnej daty tego zebrania.

Dodatkowo wskazujemy, że ustawodawca w przepisie artykułu 90* ustawy z dnia  31 marca 2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw przewidział nowy termin zwołania i odbycia walnego zgromadzenia, który wynosi 6 tygodni od zakończenia epidemii.

Zarząd SM „Księże Małe” jest przygotowany do przeprowadzenia Walnego Zgromadzenia Członków Spółdzielni i gdy tylko będzie taka możliwość zostaną Państwo powiadomieni o terminie, miejscu i porządku obrad.

                                                                                                                                        

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej we Wrocławiu zwrócił się z prośbą do Spółdzielni o podjęcie wspólnej inicjatywy polegającej na udzielaniu pomocy w składaniu i sprawniejszym rozpatrywaniu wniosków o przyznanie dodatku mieszkaniowego mieszkańcom Spółdzielni.

W obecnym czasie, gdy załatwianie wszelkich spraw życiowych jak i urzędowych jest bardzo utrudnione ważne jest, aby wyjść naprzeciw osobom, które mają trudną sytuację finansową i ubiegają się o dodatki mieszkaniowe.

Druki są dostępne na stronie MOPS, wypełnione dokumenty wraz z załącznikami należy wrzucić do skrzynki obok wejścia do Spółdzielni, po potwierdzeniu wniosek - razem z innymi dokumentami - zostanie przekazany bezpośrednio do punktu M.O.P.S. przy ul. Hubskiej 30/32

*szczegóły na stronie MOPS:  https://mops.wroclaw.pl/formy-pomocy/dodatek-mieszkaniowy lub pod tel.71 782 23 46 / 71 782 23 48

PISMO Z MIEJSKIEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ

DODATEK MIESZKANIOWY KROK PO KROKU

 

 

Szanowni Mieszkańcy.

W związku z rosnącą liczbą przypadków zachorowań na koronawirusa prosimy mieszkańców osiedla o ograniczenie osobistych kontaktów ze Spółdzielnią i zgłaszanie spraw drogą telefoniczną lub e-mail.

 

W związku z koniecznością zapobiegania rozprzestrzeniania się epidemii wywołanej przez koronawirus, apelujemy do Mieszkańców  o zapoznanie się z poniższym komunikatem i stosowaniem się do wskazówek w nim zawartych:

 

plakat korona wirus

 

Szanowni Państwo,

       Informujemy, że dyżury członków Rady Nadzorczej

Spółdzielni Mieszkaniowej "Księże Małe" odbędzie się

w czwartek 20 LUTEGO 2020 r.

w godzi. 17:00 – 18:00

w sali konferencyjnej przy ulicy Tarnogórskiej 1 we Wrocławiu.

                                                                                                      

                                                                                                                             Serdecznie zapraszamy          

                                                                                                                  Rada Nadzorcza

SENIORZE - UWAŻAJ NA OSZUSTÓW !!!

 

            Wrocław jest w czołówce miast, gdzie seniorzy są oszukiwani metodą na tzw. "legendę". Osoby starsze są z natury ufne, dobroduszne-to dobre cechy, ale cechuje ich także naiwność, nieświadomość, wstydliwość, łatwowierność a także brak rozwagi. Niestety zestaw tych cech jest przyczyną tego, że seniorzy często padają ofiarami oszustów i tracą dorobek całego swojego życia.

Seniorzy są "kuszeni" wieloma "okazjami", np.:

-pokazy; wycieczki; bezpłatne badania; prezentacje produktów z upominkami, obiadem,

-domokrążcy oferujący "doskonały" sprzęt po "super cenach" (w rzeczywistości wadliwy sprzęt
w zawyżonych cenach/ratach),

-"pracownicy" administracji, poczty, ZUS, energetyki, gazownictwa, wodociągów wykonujący pomiary, proponujący zawieranie "specjalnych" umów,

-kieszonkowcy w zatłoczonych miejscach, galeriach, targowiskach, komunikacji miejskiej czy cmentarzach, gdzie senior zaaferowany zakupami nie zwraca uwagi na swoją torebkę.

Procedura działania oszustów, w przypadku oszustw na tzw. „legendę”:

  1. Oszust dzwoni podając się za wnuczka, członka rodziny-rozmowa jest tak prowadzona, aby to senior uwierzył, że oszust jest faktycznie osobą, za którą się podaje-sama ma podać imię tej osoby,
  2. „Wnuczek” podaje powód pilnej potrzeby pieniędzy, są to: wypadek, okup, okazja na zakup mieszkania/samochodu, choroba, adwokat, inwestycje giełdowe,
  3. Wysyła „zaufaną osobę” -kolegę, znajomego po odbiór pieniędzy, bo nie może przyjechać osobiście, przekazuje telefon tej osobie, żeby uwiarygodnić legendę,
  4. Oszust ma na celu wywołanie współczucia, zaufania osoby starszej-ofiara wierząc, że pomaga komuś bliskiemu w potrzebie-zostaje okradziona,
  5. Presja czasu-pieniądze mają zostać przekazane NATYCHMIAST, oszust prosi przy tym
    o dyskrecję, zapewnia, że szybko zwróci pieniądze. Oszuści wykonują bardzo dużo połączeń do ofiary w krótkich odstępach czasu-ma to na celu wywarcie presji, nakłonienie do szybkiego przekazania pieniędzy, ma to też utrudnić kontakt z członkami rodziny, stosują przy tym płacz, błaganie o pomoc, pozorowanie torturowania np. po porwaniu.

           

Coraz częściej oszuści stosują nowe metody, podając się za funkcjonariusza Policji, CBŚ czy prokuratorów. Dzwonią wtedy ponownie z informacją, że są funkcjonariuszami (podają wymyślony stopień i numer służbowy), przekonują, że przed chwilą dzwonił oszust i namawiają seniorów do wzięcia udziału w akcji/prowokacji zatrzymania oszusta i proszą, żeby wpłacił na „bezpieczne konto” lub przekazał rzekomemu funkcjonariuszowi oszczędności. Dla potwierdzenia swojej wiarygodności proszą o nierozłączanie się i wybranie numeru alarmowego 112 (inny głos przekonuje, że osoba faktycznie bierze udział w policyjnej akcji-jednak nie rozłączając się-rozmawiamy dalej z oszustem!)

!!!WAŻNE!!!

Policja nigdy nie prosi o przekazanie pieniędzy (ani do depozytu ani na poczet rozwiązania akcji, zabezpieczenia ich przed włamaniem, ponadto nigdy nie kontaktuje się opisując swoje działania !!!

 

Jak możemy działać, aby zapobiegać oszustwom:

-Należy „grać na czas”, zastanowić się, gdy odbierzemy podejrzany telefon,

-rozłączyć się, zadzwonić do najbliższej osoby, na numer alarmowy,

-Nie należy dzwonić na telefony wskazane przez rozmówców, warto mieć przygotowaną listę telefonów do bliskich, najważniejszych instytucji, w tym telefon do swojego dzielnicowego,

-nie przekazywać pieniędzy obcym osobom (Warto skonsultować wpłatę/wypłatę dużej sumy pieniędzy przez seniora z członkiem najbliższej rodziny, pomóc może też Policja),

-nie podpisywać niezrozumiałych dokumentów,

-Warto weryfikować informacje podane przez osoby z „administracji”, sprawdzić prawdziwość podawanych informacji w spółdzielniach, u administratorów budynku lub instytucji (informacje
o kontroli z wodociągów, gazownictwa czy energetyki są wywieszone na tablicy ogłoszeń w bloku),

-Przypadki nadużyć przy zawieraniu umów można zgłaszać do UOKiK lub innych instytucji zajmujących się sprawami konsumentów (jest 14 dni na odstąpienie od niekorzystnej umowy),

-Wszystkie przypadki oszustw lub prób oszustwa należy zgłaszać Policji!

 

!!!OSTROŻNOŚĆ!!! CZUJNOŚĆ!!! OGRANICZONE ZAUFANIE!!!

 

Numer alarmowy: 112, Infolinia UOKiK: 801 440 220

 KOMISARIAT POLICJI WROCŁAW RAKOWIEC

ul. GEN. ROMUALDA TRAUGUTTA 94

          50-420 WROCŁAW

         TEL. 71/340-43-44 FAKS 71/340-43-91

 

Program świadczeń rzeczowych

W ramach pomocy mieszkańcom będącym w trudnej sytuacji życiowej Zarząd postanowił umożliwić odpracowanie długu wobec SMKM w formie świadczenia rzeczowego. W tym celu opracowano „Program świadczeń rzeczowych” zatwierdzony Uchwałą 134/2014 podjęta w dniu 30 października 2014r.

Spółdzielnia zaprasza wszystkich zainteresowanych do zapoznania się z nim oraz składania wniosków do sekretariatu.